از نوشته های من در سکان آکادمی
گرچه حتی در طول یک سال نیز بارها شاهد نتایج حاصل از تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستیم و برخی از این تغییرات بسیاری از باورهای پیشین ما درباره سئو را به کلی زیر سوال میبرند، اما همچنان برخی از افراد بدون توجه به منابع معتبر تنها تجربیاتی که در پروژههای قبلی خود به دست آوردهاند را مبنا قرار داده و بالتبع نتیجهٔ دلخواه را هم نمیگیرند. در همین راستا، در این مقاله به بررسی برخی از باورهای نادرست دربارهٔ اصول سئو و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میپردازیم.
لینک بیشتر موجب کسب رتبهٔ بهتر میشود
برخورداری از انبوهی از لینکها برای کسب موفقیت در پروژههای سئو یکی از باورهای منسوخ شده است که برخی از افراد همچنان به آن باور دارند. گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن دیگر به تنهایی تعداد لینکها را در نظر نگرفته و موارد دیگری نظیر ارتباط معنایی و محتوایی وبسایتها با یکدیگر، کلمات انتخاب شده برای لینکها، زمان ایجاد لینکها و … را نیز موردی بررسی قرار میدهد.
فعالیت در شبکههای اجتماعی ارتباطی با نتایج گوگل ندارد
اگرچه صفحات بسیاری از شبکههای اجتماعی به صورت مستقیم در نتایج موتورهای جستجو قرار نمیگیرند و در هیچ منبع رسمی نیز ارتباط بین شبکههای اجتماعی و نتایج گوگل مطرح نشده است، اما تحقیقات متعدد نشان میدهند که رابطهای قوی مابین شبکههای اجتماعی و رتبهبندی نتایج جستجوها وجود دارد. در حقیقت، فعالیت مناسب در شبکههای اجتماعی موجب افزایش میزان تعامل با کاربر و حس وفاداری وی به برند و در ادامهٔ آن افزایش تعداد بازدید از وبسایت میشود که این مورد به صورت مستقیم در بهبود نتایج سئو تأثیرگذار است.